5 Mart 2014 Çarşamba

Durdu GÜNEŞ'in MEMUR OLDUĞUMU KİMSEYE SÖYLEME Kitabı

"MEMUR OLDUĞUMU KİMSEYE SÖYLEME" Durdu GÜNEŞ'in mizah üzerine yazdığı kitaplarından sadece bir tanesi. "Diğer kitaplarının içinde de en iyisi" diyeceğim ama bana inanmayın. Zira her çıkan kitap için söylüyorum ben bu sözü. Durdu GÜNEŞ'in kitabı çıkınca, kitabı elime alıyorum ve bazen tebessüm, bazen bir fıkradan ders almış olmanın suskunluğu, bazen bu suskunluğun hüznü, bazen kahkaha ile okuyup kitabı bitirdikten sonra. "Evet bu Durdu GÜNEŞ'in en güzel kitabı" diyerek kütüphanemin raflarına koyuyorum kitabı. Ama bir sonraki kitabı çıkınca yine aynı duygular içinde aynı cümleyi kuruyorum kendi kendime. Size onun için dedim ki "en güzel kitabı budur" ifademe inanmayın.

En doğrusu Durdu GÜNEŞ'in kitaplarından almak ve elinizin altında sürekli bulundurmak. Çünkü gerçekten hepimizin iş hayatının gaileleri altında bu tür kitaplardan bir fıkra okuyarak tebessüm etmeye ihtiyacımız var.

Durdu GÜNEŞ Hukukçu bir bürokrat. Bazen tam da alanında, mesleği ile ilgili Avukat, Hakim, Savcı, Dava, Davalı gibi konularda Durdu Güneş mizahı ile karşı karşıyasınız. "Evet ya! Tam da benim başıma böyle bir hadise gelmişti. Bizim davaya bakan hakim de tam böyleydi. Ya da avukat, yahu Durdu Güneş bizim davaya bakan avukatı mı fıkralaştırmış yoksa" dediğiniz olur.

Durdu Güneş fıkralarında bazen köyünüze bazen mahallenize gider orada gülümsersiniz. Bazen babanızı, bazen dedenizi, ya da mahallede sevdiğiniz bir komşu amcayı yaşarsınız.

Sakın Durdu Güneş fıkraları deyince aklınıza, babamın tabiri ile "densizlik" gelmesin. Kültürümüze, medeniyetimize ve geleneğimize uygun; bazen düşüneceğimiz, bazen güleceğimiz seviyeli ve fikri fıkralar. Bakın bu "Fikri Fıkralar" tabirimi ben bile sevdim. Zira Durdu Güneş fıkralarını en iyi anlatacak ifadelerden birisidir bu ifade.

Sonra Türkiye'nin bürokrasi tarihini ve geleneğini, açmazlarını görürsünüz Durdu Güneş Fıkralarında.

"MEMUR OLDUĞUMU KİMSEYE SÖYLEME" kitabını tanıtacaktım size bakın nerelere gittik. Durdu Güneş'in kitaplarını okuyunca siz de benim gibi olacaksınız. Bir fıkrasını aktarayım dediğinizde, konu ile ilgili onlarca seviyeli ve fikri fıkra beyninize hücum edecek "Beni anlat! Beni anlat! diye.

"MEMUR OLDUĞUMU KİMSEYE SÖYLEME" Kitabı 2013 yılında bir SAGE Yayın kuruluşu olan KUĞU KİTAP'tan çıkmış. Kitabın editörlüğünü Çelebi ÖZTÜRK yapmış.

Tabi bu ve buna benzer bir çok güzel kitabın çıkmasında Dr. Mustafa BULUN'un imzası ve fedakarane desteklerinin olduğunu yakından biliyorum.

Durdu GÜNEŞ'in "MEMUR OLDUĞUMU KİMSEYE SÖYLEME" kitabında Kamyon Arkası Yazılarından, Memurlar ile ilgili, memuriyet ile ilgili, halkın, esnafın memura bakışı ile ilgili nefis fıkralar okuyacaksınız. Ayrıca "MEMUR OLDUĞUMU KİMSEYE SÖYLEME" kitabında önce ve sonra çıkan, bundan sonra çıkacak kitaplarını burada yazacağız ve sizleri haberdar edeceğiz.

Benden size tavsiye. Bu zarif esprileri kaçırmayın.

Hasan EJDERHA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder