3 Mart 2014 Pazartesi

Muhsin İlyas SUBAŞI-AŞKİSTAN-Rubailer

Muhsin İlyas SUBAŞI üstad "AŞKİSTAN-Rubailer" kitabını imzalayarak takdim etme nezaketini de gösterdi. Üstadın  AŞKISTAN kitabını bir başka zevkle okudum.
AŞKİSTAN Rubailer kitabı.
"Laçin" Yayınları arasında çıkmış kitap.
Laçin Yayınları'nın 69. kitabı olarak yayınlanmış.
Şiir Serisinin ise 27. kitabı.
Yine nefis bir kapak tasarımı ile sunulmuş kitap. Ebru sanatımızın en güzel örneklerinden birisi değerlendirilmiş kapak resmi olarak.
101 rubai yayınlanmış AŞKİSTAN'da.
İç tasarımı da bir rubai kitabına uygun düzenlenmiş; her sayfada bir rubai yayınlanmış ve kültür ve medeniyetimize uygun gelenekli bir çerçeve süslemesi yapılmış.

AŞKİSTAN Rubailer'ini 10. Rubaiye kadar okuyalım mı?


Aşkistan
1. BÜYÜK ARMAĞAN

Rabbim, Sana hamdolsun, ne verdinse bana,
Geldimse, Senin lütfunla geldim cihana,
Sevmek ve sevilmek en büyük armağanın;
Paylaşmaya güç ver servetinden alana...

2. KALBİM AŞKINLA YANAR

Bir kor alevin var ki, yanar ey Rabbim,
Kalbim seni aşkınla anar ey Rabbim;
Kendimde bölündüm sayısız parçaya;
Şahit buna, bağ, bahçe, pınar ey Rabbim! ...

3. BİR SIR GİBİ SÖYLER

Her şey Onu yansıtmada artık bilirim,
Halktan çıkarım, Hakka riyâsız yürürüm,
Bir sır gibi söyler açılan bunca kapı;
Aşkıyla da yanmak ne ki, ‘öl’ der, ölürüm! ...

4. SENDEKİ DERDİN DİLİYİM

Sırdır, hayatın kendini Haktan buluşu,
Göz varsa görürsün, o devâsâ oluşu.
Ey Kutlu Mâşuk, sendeki aşkın diliyim;
Gönder bana vuslat denilen kurtuluşu! ..

5. GÖNLÜN SELİYİZ

Sırrında çoğaldık, bir bakarsın veliyiz,
Aşklarda yıkılmışsak bakarsın deliyiz,
Rabbim, bizi koydun öyle bir berzaha ki;
Dağ başlarının rüzgârı, gönlün seliyiz! ..

6. KALBİM ONA DEFTER OLDU

Mevlâna çağrılmış, süslenip gitti Ona,
Yunusla konuştum seslenip gitti Ona,
Kalbim Ona defter oldu, yazdın ismini
Sevgim bu imandan beslenip gitti Ona! ..

7. İÇİMİZDEKİ YOL

Tövbeyle koşar, sonra döner sesleniriz,
Sen bakma, düşer ardına her dem geliriz,
Şeytan içimizden buluyor kendine yol,
Bizler, yine mâsumca bağışlar dileriz…

8. SEN ‘GÜL’ DE, BANA

Lütfet, Sana koşsun bu gönül, ‘gel’ de, bana,
Ölmek ne ki, sormam bile, Sen; ‘öl’ de, bana,
Lâkin ölümüm çözmeyecektir düğümü;
Yükler gelirim gönlümü, Sen; ‘gül’ de, bana! ..

9. SEVMEK

Sevmek, değişik bir dilidir her gönülün,
Sevmek, kanayan goncasıdır aşkta gülün,
Ben, sevgimi sundum bir ilâhî kapıya;
Gel ey kaderim, emrine gir Sevgilinin! ...

10. SENİN DERDİNE DÜŞTÜM

Gözlerde birikmiş nice kan gördüm ben,
Gönlümde yıkanmış nice can gördüm ben,
Düşlerde Senin derdine düştüm artık;
Benden Sana dargın nice an gördüm ben… 

İRTİBAT ADRESİ: Muhsin İlyaas SUBAŞI- 0 505 342 51 61
LAÇİN YAYINLARI: Talas Caddesi Çınar Ap. Nu: 32/2 KAYSERİ

Hasan EJDERHA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder